Jadi Follower di Sini

Friday 26 April 2013

Ragam Pembeli dan Penjual :P

Baju coklat tu memang sesuai dan kena sangat dengan hiasan bunga coklat campur cream di pergelangan tangan tu. Nampak cantik sangat. 3 pasang lagi di tempah. Terpaksalah cari kain untuk jahit saiz yang dikehendaki.

Di sebuah kedai kain:

Saya: Kak kain matching dengan kain coklat tu ada lagi tak??
Penjual: Ooo..kain tu dah x de dh. Habis......
Saya: Haaa!! Dah habis ke??
Penjual: Minggu lepas dah beli kan 2 pasang? Ambil warna lain la, warna lain pun cantik juga..
Saya: Tak boleh kak..nak warna coklat tu jgk.
Penjual: Nak wat sedondong ke??
Saya: Yela..( !@#$%^&)
Penjual: Nanti saya tengok lagi dalam stor.
Saya: (Harap-harap la ada........)
Beberapa minit kemudian
Penjual: Kain ada, baju tak de..amik warna coklat lain.
Saya: (tak cantiknya warna coklat yg ni) Kalau camtu saya beli kain saja boleh x? baju saya cari kedai lain.
Penjual: Ok boleh..tapi kene ambil sepasang la 4m.
Saya: Nasib ada.......... ( -;> )


Di sebuah kedai alat jahitan:

Saya: Taukey, bunga yang saya beli hari tu ada lagi x??
Penjual: Pokok belum tanam, mana ada bunga.
Saya: (!@#$%^&) (wat lawak pulak taukey ni) Bunga yang kat baju tu la..
Penjual: Hehehe...ok, nanti saya tengok. Dah habis la..
Saya: Haaa!! chek betol-betol taukey
Penjual: Ada..ada sikit je lagi, awak angkat sume la..
Saya: Sikit je...mana cukup...meh saya tengok.
Penjual: Bunga cantik ma, ramai olang suke beli...tinggal sikit je lg..angkat sume la...
Saya: Ok..cukup la. saya nak semua.

Nasib baik semua barang yang nak ada, tapi hampir-hampir dah nak habis..hehehe...... HAVE A NICE DAY :-)





No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi komen. Saya akan reply komen anda dalam masa yang terdekat. Sila tinggalkan link anda untuk saya berbalas kunjungan (jika perlu).